Viestintä ja markkinointi

Pälkäneen kunnan tärkein viestintäkanava on kunnan nettisivusto, joka sisältää ajankohtaiset uutiset ja kuulutukset sekä tiedot kunnan palveluista.

Lisäksi käytössä on sosiaalisen median kanavista Facebook. VisitPälkäneellä on omat Facebook -sivut, jotka keskittyvät erityisesti kunnan matkailuun. VisitPälkäne hyödyntää myös Instagramia

Kunnan kuulutukset julkaistaan paikallislehdessä Sydän-Hämeen lehdessä. Lehdessä tiedotetaan myös muista ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Pälkäneen kunnan visuaalinen ilme

Pälkäneen logo on moderni ja pelkistetty, mielikuvitusta ruokkiva ja helposti lähestyttävä. Kuvitus nostaa esiin Pälkäneen identiteettiin kuuluvia elementtejä ja logon kirjasin on kuin Pälkäne itse: juuret syvällä maassa ja katse korkealla. Kaarevat Ä:n viivat tuovat jykevästi seisovaan logoon hieman aaltojen keinuntaa.

Pälkäneen pääväri on sininen. Se kertoo kunnan loppumattomista vesistöistä ja viittaa raikkaalla tavalla pitkään historiaan, jossa sininen on tunnistettava osa Pälkäneen identiteettiä. Logon lisäksi Pälkäneen kunnan eri tehtäväalueet voivat käyttää viestinnässään ja markkinoinnissaan graafisia elementtejä eri väreissä.