Viestintä ja markkinointi

Pälkäneen kunnan tärkein viestintäkanava on kunnan nettisivusto, joka sisältää ajankohtaiset uutiset ja kuulutukset sekä tiedot kunnan palveluista.

Sosiaalisessa mediassa kunta viestii ajankohtaisista asioista omalla Facebook-sivullaan. Kunnan matkailupalveluiden ja tapahtumatarjonnan esittelyyn keskittyvät VisitPälkäneeen Facebook-sivu ja Instagram-tili. Pälkäneen kunnan YouTube-kanavalla voi seurata muun muassa kunnanvaltuuston kokouksia suorana lähetyksenä.

Katso tästä kaikki kunnan toimintoihin liittyvät sosiaalisen median kanavat. 

Kunnan kuulutukset julkaistaan paikallislehdessä Sydän-Hämeen lehdessä. Lehdessä tiedotetaan myös muista ajankohtaisista asioista ja tapahtumista.

Pälkäneen kunnan visuaalinen ilmePälkäneen logo

Pälkäneen logo on moderni ja pelkistetty, mielikuvitusta ruokkiva ja helposti lähestyttävä. Kuvitus nostaa esiin Pälkäneen identiteettiin kuuluvia elementtejä ja logon kirjasin on kuin Pälkäne itse: juuret syvällä maassa ja katse korkealla. Kaarevat Ä:n viivat tuovat jykevästi seisovaan logoon hieman aaltojen keinuntaa.

Pälkäneen pääväri on sininen. Se kertoo kunnan loppumattomista vesistöistä ja viittaa raikkaalla tavalla pitkään historiaan, jossa sininen on tunnistettava osa Pälkäneen identiteettiä. Logon lisäksi Pälkäneen kunnan eri tehtäväalueet voivat käyttää viestinnässään ja markkinoinnissaan graafisia elementtejä eri väreissä.